11.3.10

kau tak dapat lepaskan diri lagi.hahahahaha

terperangkap dalam kamar kaca sempit
udara makin lama makin tepu dengan kabon dioksida
aku lemas,toksik
lama-lama aku mati
dek hembusan nafas sendiri
ingin saja kubuat lubang pada kaca
tapi dengan apa?
tangan aku kosong
kamar ini kosong
yang ada hanyalah cahaya
tapi disebelah sana
aku hanya lihat
disebalik kamar kaca

cahayanya terang
sampai ke kamar kaca sempit ini
tapi aku tak dapat rasa cahayanya
sebab kamar kaca sempit ini terlalu sejuk
mungkin cahaya sudah malas datang pada aku
sebab aku hanya tahu melihat
tanpa berusaha untuk pecahkan kaca ini

Jiwa aku lemah mungkin.
masakan dapat ku rempuh kaca yang kukuh ini
dah lah sempit. Nak rempuh pun tiada ruang.
ataupun, aku boleh gunakan suara hati
menjerit sekuat jiwa
supaya kaca ini retak, pecah
maka bolehlah aku bebas untuk pergi ke seberang sana
bermandi cahaya

ya mandi cahaya sepuas hati
sampai aku puas
sampai orang tak kenal aku lagi
sebenarnya, cahaya tak pernah tinggal aku
aku sahaja yang lari darinya
bila sudah lari
kamar kaca sempit pula menangkap aku
dan sekarang sukar untuk aku lepaskan diri
kerana ini kamar kaca, bukan cahaya
aku perlu berusaha dengan lebih keras lagi
supaya dapat lepaskan diri dari kamar kaca sempit

akan aku kumpul kekuatan suara hati
untuk aku pecah kamar ini.. hahahahahaha
bersedeialah kamu wahai kamar.
bila aku dah kuat. pecahlah kamu. akan aku tanam kamu.
tanam dalam-dalam
supaya orang lain tak jumpa kamu
dan terluka dek serpihan kamu.

2 comments:

Izzatul Huda said...

faz, u r totally different in cyber world!
siyes...ko sangat puitis n bahasa ko guna best la...
i like~~ ^^

Cik hitam said...

.. thanks huda..
the other part of me maybe.. :)