4.9.10

kerana kau selalu ada

tidak lagi aku terperuk di satu sudut gelap bila kau ada,
bantu aku bangun.
tidak lagi aku basah ditimpa hujan bila kau ada,
hulur payung bagi aku lindung.
tidak lagi aku risau pasal memori gelap bila kau ada,
datang bawa lampu bagi aku terang.
tidak lagi aku nangis sedu sedan bila kau ada,
bagi aku tisu,lap hingus aku.
tidak lagi aku rasa sunyi bila sorang sorang,
bila kau selalu ada untuk aku. :)


Allah befirman dalam Al-Quran:

" maka ingatlah kepadaku, aku pun akan ingat kepadamu, bersyukurlah kepadaku dan janganlah engkau ingkar pada ku" (Al-Baqarah ayat152).


memang sukar nak faham manusia lain, begitu juga aku susah nak faham kamu, kamu dan kamu. kamu, kamu dan kamu juga susah nak faham aku. Inilah yang menjadikan manusia unik dan keunikan ini bukanlah menjadi penghalang untuk kita semua berbaik baik.

bak kata laksamana Sunan, 'sebagai seorang insan, aku sayang padamu' :)

p/s: hari ni aku tak gila! hoyeh! suka suka!

2 comments:

Izzatul Huda said...

hoyyeah2!! suka gk....hihi
aku, dia dan kamu.
variasi pendapat, cita2 dan pandangan.

tapi kita semua manusia....
dan kita berbeza...^^

Cik Faz said...

yup :)