14.9.10

tak pernah surut

kalau gembira tunjukkan suka,
kalau duka tunjukan lara,
kalau sakit tunjukan luka,

kalau cinta, tunjukkan apa???!

*** *** ***

wahai cinta,
jangan kau sekeras batu,
kelak aku sekeras keras berlian.

wahai hati,
teruskan gagah! jangan kau mati sebelum berjuang.

*** *** ***

pada sang prihatin,
kalau kau tahu siapa aku,
aku risau kau menjauh.
mana mungkin aku sorok.
kalau galaunya tetap terpancar ke muka.

kalau kau tahu aku,
kau pasti menjauh.

*** *** ***

selamat hari raya kawan kawan!

8 comments:

phyzL said...

perkara lalu masakan jadi pengukur..
tahu kau yg dulu mungkin menjauh..
tahu kau sekarang mungkinkah masih menjauh?
adakah kau masih seperti dlu?
atau kini kau yg baru?

Cik Faz said...

kini, aku baru.. harap2

phyzL said...

kau mampu..
jangan goyah

Cik Faz said...

terima kasih :)

thenocturnalzulkhairi said...

cik faz oi..
nk promote sket nih..
hehe
mari ar ke
sejutastanzaselamba.blogspot.com
jmput melawat je..
tp kalau dpt join lg la bagus :)

Cik Faz said...

heeee..oke.. thanks zul :) aku lawat sekarang!

jayB said...

kalau gembira tunjukkan suka,
kalau duka tunjukan lara,
kalau sakit tunjukan luka,



kalau takut tunjukkan saka.

Cik Faz said...

haha.. cool!
abg ada saka eh..uuuuuuuu~